A primeira. Universidades Popular do mundo
A PRIMEIRA UNIVERSIDADE POPULAR DO MUNDO FOI A DE PARÍS. (1899).
A primeira Universidade Popular xurdiu en París en 1899 da confluencia dun grupo de intelectuais, constituídos na súa maior parte por filósofos da Sorbona, e un grupo de obreiros liderados (Traballadores de Montreuil- sous- Bois) polo tipógrafo George Deherme, unidos no anhelo de construír unha nova sociedade mediante a cooperación de ideas e vontades, e non mediante a loita. O camiño, estaban convencidos, era a educación.
No inicio da súa formación, impartíronse conferencias e creouse unha biblioteca. Os primeiros cursos eran esencialmente de: linguas, fotografía, canto, taquigrafía, dicción e costura. E destacaron as visitas organizadas ao Louvre.
Rapidamente foi aumentando o número de persoas que participaba, gañando simpatía entre a poboación. A chamada recibe múltiples apoios, entre outros os de Gabriel Séailles defensor e gran promotor das universidades populares.
No mesmo 1899 formouse a «Sociedade de Universidades Populares», co propósito de ir creando outras moitas en todo o país, de xeito que en Francia chegaron a crearse 230 universidades populares.
Nos anos sucesivos a Universidade Popular estendeuse a Portugal, España, Italia, Polonia e Bélxica. Uns anos máis tarde creáronse as primeiras Universidades Populares en América (México, Arxentina, Chile, Perú...).
En Galicia, a primeira Universidade Popular foi a de A Coruña (1906), grazas a Wenceslao Fernández Flórez.
Ao longo da súa historia, as Universidades Populares desapareceron durante anos en moitos países, pois todas as ditaduras elimináronas. Sempre rexurdiron con forza empuxadas polo ímpeto de quen cremos nos espazos abertos, plurais e solidarios nos que se traballa polo cambio social para conseguir a participación e a integración de toda a cidadanía.
#concelloourense
#queremosupo
#nonaopecheUPO
--
LA PRIMERA UNIVERSIDAD POPULAR DEL MUNDO FUE LA DE PARÍS. (1899).
La primera Universidad Popular surgió en París en 1899 de la confluencia de un grupo de intelectuales, constituidos en su mayor parte por filósofos de la Sorbona, y un grupo de obreros liderados (Trabajadores de Montreuil-sous-Bois) por el tipógrafo George Deherme, unidos en el anhelo de construir una nueva sociedad mediante la cooperación de ideas y voluntades, y no mediante la lucha. El camino, estaban convencidos, era la educación.
En el inicio de su formación, se impartieron conferencias y se creó una biblioteca. Los cursos impartidos eran esencialmente de: lenguas, fotografía, canto, taquigrafía, dicción y costura. Y destacaron las visitas organizadas al Louvre.
Rápidamente fue aumentando el número de personas que participaba ganando simpatía entre la población. La llamada recibe múltiples apoyos, entre otros los de Gabriel Séailles defensor y gran promotor de las universidades populares.
En el mismo 1899 se formó la «Sociedad de Universidades Populares», con el propósito de ir creando otras muchas en todo el país, se manera que en Francia llegaron a crearse 230 universidades populares.
En los años sucesivos la Universidad Popular se extendió a Portugal, España, Italia, Polonia y Bélgica. Unos años más tarde se crearon las primeras Universidades Populares en América (México, Argentina, Chile, Perú...).
En Galicia, la primera Universidad Popular fue la de A Coruña (1906), gracias a Wenceslao Fernández Flórez.
A lo largo de su historia, las Universidades Populares han desaparecido durante años en muchos países, pues todas las dictaduras las han eliminado. Siempre han resurgido con fuerza empujadas por el ímpetu de quienes creemos en los espacios abiertos, plurales y solidarios en los que se trabaja por el cambio social para conseguir la participación y la integración de toda la ciudadanía.
Comentarios
Publicar un comentario